Vi har gjort det enkelt for deg å finne informasjonen du trenger

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.
Som kunde kan du få overblikk over ditt kundeforhold ved å logge deg inn på MyQred.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Hvordan søker jeg om høyere bedriftslån?

Du kan søke om høyere lån på nettsiden, ved å logge inn på MyQred eller ved å ta kontakt med kundeservice per telefon 32 99 36 41. Dersom du ønsker å søke om høyere bedriftslån enn det du har fått innvilget, kan du forespørre en ny vurdering. I noen tilfeller kan vi etterspørre kompletterende dokumentasjon, slik at vi har riktig vurderingsgrunnlag.

Tar dere kredittsjekk?

Ja, for å kunne foreta en vurdering av din søknad må vi foreta en kredittsjekk. Dersom du har sperret deg for kredittsjekk, kan du åpne sperren midlertidig på Creditsafe eller Experian sine hjemmesider.

Kan flere personer stille som kausjonist på samme lån?

Ja, dere kan stille med flere kausjonister.

Hvem kan stille som kausjonist?

Personen som søker om bedriftslån stiller som kausjonist. Dette indikerer daglig leder, styreleder, styremedlem eller aksjonær.

Hva er selvskyldnerkausjon?

Ved en selvskyldnerkausjon stiller kausjonisten med garanti for låntakers betalingsevne og betalingsvilje.

Er nedbetalingsplanen bindende?

Nei, nedbetalingsplanen er ikke bindende og du kan derfor innfri bedriftslånet når som helst uten ekstra kostnader. Ta kontakt med kundeservice dersom du planlegger å innfri lånet tidligere slik at vi kan produsere en sluttfaktura til deg.

Når er første forfall?

Første forfallsdato er en måned fra du signerte kontrakten. Du får tilsendt en faktura 10 dager før forfall hvor det står oppført et konto- og KID-nummer som er gjeldende under hele låneperioden. Ta kontakt med kundeservice dersom du har behov for å endre forfallsdato.

Kan jeg få tilsendt EHF-faktura?

Vi tilbyr ikke denne tjenesten, men vi kan oppdatere din e-postadresse for mottak av faktura.

Hvordan nedbetaler jeg mitt lån?

Du betaler en fast månedsavgift samt avdrag på lånet til din bedrift i henhold til din nedbetalingsplan, som du finner ved å logge deg inn på My Qred med BankID.

Hvordan mottar jeg fakturaen?

Fakturaen sendes til oppgitt e-postadresse som du fylte ut i søknadsskjemaet.

Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker at vi skal endre denne eller sende den til deg per post. Du finner også fakturaen ved å logge inn på MyQred med BankID som er selvbetjeningsportalen for kunder av Qred.

Har dere innløsningsgebyr?

Nei, vi har ingen innløsningsgebyr. Du kan derfor innfri hele bedriftslånet når som helst uten ekstra kostnader.

Hvorfor fikk jeg avslag?

Et avslag kan belage seg på flere årsaker som for eksempel at vi ikke har lykkes å komme i kontakt med deg eller mottatt etterspurt dokumentasjon.

Har dere etableringsgebyr?

Nei, vi har ingen etableringsgebyr. Du betaler en fast månedsavgift hver måned frem til bedriftslånet er innfridd.

Hvor lang nedbetalingstid tilbyr dere?

Vi tilbyr en nedbetalingstid opp til 36 måneder som fastsettes etter bedriftens behov. Vi har ingen bindingstid på våre bedriftslån så har muligheten til å redusere kostnadene ved å tilbakebetale lånet på en mer hurtig måte, og dermed spare penger i prosessen.

Hvem kan søke om bedriftslån? ‍

Bedrifter med selskapsformen ENK, AS, DA, ANS eller ASA kan søke om bedriftslån. Personen som søker må ha norsk BankID og signaturrett for å kunne signere en avtale om bedriftslån.

Hvordan vurderes min søknad om bedriftslån?‍

Når du har sendt inn en søknad om bedriftslån vil vi ta kontakt med deg på telefon og e-post. Innen vi kan vurdere søknaden din må vi gjøre oss kjent med bedriften din. Vi tar hensyn til ønsket lånebeløp og den økonomiske situasjonen, hvor du kan bli bedt om å sende inn kompletterende dokumentasjon. Formålet er å skreddersy en finansieringsløsning tilpasset bedriftens behov og ønsker.

Tilbyr dere lån for etablering av ny bedrift?

Vi kan dessverre ikke hjelpe deg med bedriftslån for å starte egen bedrift, men hjelper gjerne til i oppstart- og vekstfasen.

Når mottar jeg pengene på konto?

Vi forsøker å behandle søknaden din innen en time. Ved innvilget lånesøknad vil du få tilsendt et tilbud på e-post og SMS. Ved signering fyller du inn bankkonto for utbetaling, og bedriftslånet utbetales innen få minutter.

Kan jeg velge å signere lånetilbudet senere?

Lånetilbudet er gyldig i 10 dager, men vi kan selvsagt sende lånetilbudet på nytt dersom det har utgått. Ta kontakt med kundeservice på telefon 32 99 36 41 eller support@qred.no så hjelper vi deg!

Kan jeg signere avtalen med BankID på mobil?

Ja, du kan signere avtalen for bedriftslånet med BankID (passord og engangskode) eller BankID på mobil.

Kan jeg velge et lavere lånebeløp enn det jeg har fått tilbudt?

Ja, du kan velge selv hvor mye du ønsker å låne av det innvilgede beløpet for bedriftslånet.

Kan jeg få utbetaling til en utenlandsk bankkonto?

Nei, vi utbetaler bedriftslånet kun til en norsk bankkonto som tilhører bedriften.

Hvordan kvalifiserer en bedrift seg til et Grønt Lån fra Qred?

Bedriften må vise aktive tiltak mot grønne investeringer, for eksempel betaling for elbil, solcelletilbud eller ordrebekreftelse på miljøvennlig utstyr. Les mer om Grønne Lån her. Det er litt andre betingelser for våre grønne lån enn for våre vanlige bedriftslån.

Hva kan bedrifter bruke Grønne Lån til?

Grønne Lån kan brukes til miljøvennlige investeringer som fornybar energi, energieffektive tiltak, grønn transport, og bærekraftig produksjon.

Hva er et grønt lån fra Qred?

Et grønt lån fra Qred er en finansieringsmulighet som støtter miljøvennlige investeringer for bedrifter.

Hvordan tilbakebetaler jeg lånet?

Du kan velge å tilbakebetale hele beløpet, uten ekstra kostnad. Kontakt oss eller logg inn på My Qred.

Vi tilbyr lån til bedrifter, hvor du fyller ut et søknadsskjema på nettsiden vår eller på My Qred dersom du allerede er kunde hos oss. Vi tilbyr kortsiktig finansiering mellom 10 000 og 5 000 000 kr.

Hva er kostnaden for et bedriftslån?

Vi foretar en helhetlig kredittvurdering av selskapet innen vi fastsetter en individuell månedsavgift.

Les mer om bedriftslån.

Hvordan kontakter jeg Qred?

Vi tilbyr bedriftslån uten sikkerhet, som betyr at vi ikke tar pant i eiendom, driftstilbehør, kundefordringer eller varelager. Du stiller derimot som en selvskyldnerkausjonist på våre lån.

Du kan kontakte oss ved å ringe 32 99 36 41, epost til support@qred.no eller chatte med oss her på nettsiden. Vi har åpent man-fre mellom kl 08:30-16:30.

Kan jeg betale tilbake lånet tidlig?

Absolutt! Qred har ingen bindingstid eller tidlig innløsningsgebyr for våre bedriftslån.

Jeg har ingen norsk bank. Kan jeg få et bedriftslån fra Qred?

Nei, du må ha konto i en norsk bank for å kunne få bedriftslån hos oss.

Hvor får jeg oversikt over mitt bedriftslån?

Du får full oversikt over ditt bedriftslån ved å logge deg inn på MyQred med BankID.

Til informasjon

Din låneavtale og nedbetalingsplan kan lastes ned i forkant av at du signerer en avtale om bedriftslån. Du får også tilsendt alle nødvendige dokumenter på e-post i etterkant av at avtalen er signert.

Hva er My Qred?

Dette er en selvbetjeningsportal for kunder av Qred. Portalen gir deg full oversikt over ditt aktive lån, inkludert din nedbetalingsplan og kommende faktura. Den gir deg også oversikt over tidligere lån hos Qred.

Kan jeg søke om nytt eller høyere lån på My Qred?

Ja, du kan enkelt søke om nytt eller høyere lån på MyQred, hvor du får svar innen en time.

Hvem er Qred Bank?

Qred Bank er en bank for gründere. Vi hjelper små og mellomstore bedrifter med riktig type finansiering. Alle norske bedrifter kan søke om bedriftslån inntil 5 000 000 NOK uten å måtte gå til banken.

MyQred

Hold oversikt over bedriftslånet ditt

Alt samlet på ett sted.

Smilende ung kvinne med brunt hår som er selvstendig næringsdrivende med eget bakeri

Hent frem fakturaer

Se låneavtalen din

Øk bedriftslånet ditt